top of page

בתולה טובת מראה הובילה טבח עם?

עודכן: 22 במרץ

חגיגת הילדים בתחפושות היא הזדמנות לזכור מה זה חג אמיתי, מכל הלב, וכמו שהחזרנו את הדגל ללב, כך נחזיר גם את היהדות כתרבות יפה – בלי להתבלבל ובלי להתבטל.  והנה מגילת אסתר מזווית שווה.. מי אמר טבח עם?



יהדות, זה התחדשות – גם בפורים

מכרו לכם חגים מקובעים? פורים הוא דוגמא להתחדשות שתמיד אפיינה את התרבות היהודית:  בתנ"ך מקבצי רשימות חגים, בלי איזכור הפורים. ברור שמישהו הדביק אגדה יפה על חג עממי הדומה לקרנבלים בתרבויות שכנות – ובעיקר לחג נורווז הפרסי החל ביום השוויון האביבי.


מגילת אסתר - הכי טירלול שיש

מגילת אסתר היא חלק מאוסף הטקסטים המגוונים והנפלאים בתנ"ך. היא מלאה בגוזמאות, שנינות ופנטזיה ברוח פרסית. גיבוריה היהודיים הם האלים הכי הכי - "עשתר" ומורדוך". היא מלאה חיבורים לסיפורים אחרים.. למשל גם יוסף הולבש בבגדי מלכות, הורכב על סוס ו"קראו לפניו"..  בדיוק כמו מרדכי. תופרי האגדה הזו החליטו להשאיר את אלוהים בחוץ – אולי כי יש גבול לחופש הביטוי. פשוט לקרא ולצחוק.


מי צריך טבח עם?

לחשוב שיהודים יבצעו טבח של 57,000 משונאיהם ועוד בהובלת "בתולה טובת מראה" זה אחלה בידור בתקופה בה מצבם העגום של היהודים ברור לכל ילד. חבל שבימינו יש מי שבוחרים לקדש כל מילה בלי ביקורת- וכך הופך טירלול מהנה, לטירוף מפחיד- בעיקר אם אתה תולה בסלון תמונה של מבצע טבח אמיתי, ולא במקרה בחג הפורים.  


אבל היהדות שלנו היא תרבות טובה, ויפה. לא ניתן לקלקל אותה. אנחנו היהדות.


41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page