top of page

דמוקרטיה בלב המורשת. יוצאים למאבק

עודכן: 26 במרץ 2023

מאת ד"ר אורן יהי-שלום.

אנחנו יוצאים למאבק על דמוקרטיה בלב המורשת.


הדמוקרטיה הישראלית במשבר כי מישהו ניתק לה את הזרם בסניף המרכזי! עכשיו זה מאוד מוחשי אולי בממדים היסטוריים. החינוך הממלכתי הופקר משך עשורים לנרטיב אורתודוכסי וזה עשה את שלו. כמה ילדים ומורים מרגישים שערכי הדמוקרטיה נטועים עמוק במורשת ישראל? הניתוק הזה מסוכן לישראל.

גם אם המצב קשה - זה לב המאבק. מי שיעקוף את זה - יפסיד.

זה עיקר הסרטון הבא:




המסר שלנו בהיר: לא על הדמוקרטיה לבדה אנו נלחמים, כי אם על המורשת שלנו. על זהותנו. צריך לוותר על המקף שבין המילים : יהודי-חילוני-הומניסטי. זה לשם תקניות השפה, אך מדובר ב"חבילה אחת" של זהות "מצרפית" כמו שאמר השופט חיים כהן.

משמעותה של היהדות שלנו היא תרבות הומניסטית בשפה ובסיפורים שלנו. הדמוקרטיה פשוט פועל יוצא וטבעי מכך. זהו סיפורה של היהדות המשכילית , המכונה "חילונית" בישראל ואולי "ליבראלית" באמריקה - או ליתר דיוק פשוט "דמוקרטית".

המשימה שלנו - להחזיר את הסיפור הזה לכל שעת מחנך, כל שיעור היסטוריה, ספרות ובטח - תנ"ך. מכון הגות מתכוון להאיר את הסיפור הזה באקדמיה וגם בשיח התקשורתי. הכל קשור בהכל.


המכון בתהליך הקמה, ואולי דווקא בשעה זו מקבל המסר שלנו הצדקה והבלטה. הסיפור היהודי חילוני הומניסטי משווע לנוכחות בבתי הספר כי אחרת, הדמוקרטיה תמשיך לסבול מניכור גובר.

זה הזמן להצטרף, לשתף, לרתום בעלי עניין בשדה החינוך האקדמיה החברה והתקשורת, כדי שנוכל להשפיע עוד ועוד במאמץ שהוא באמת היסטורי - המאבק על הדמוקרטיה בלב המורשת.


בהצלחה לכולנו - וחיזוק גדול לכל המתנדבות והמתנדבים במעגלי העשייה המתרחבים.

להתראות!



כדי להשפיע כמה שיותר אנו מזמינים אותך לקדם את השיח הציבורי בקבוצת הפייסבוק "הגות - סיפור יהודי חילוני דמוקרטי"












31 צפיות0 תגובות
bottom of page